در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به دولت

    قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره به تصویب رسید . همچنین بر اساس قانون جهش تولید مسکن ، سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره از سوی مجلس به دولت برای دستور ابلاغ ، ارایه شد .

    محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در مکاتبه با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهور ، طرح دوفوریتی تولید و تامین مسکن را که به تایید مجلس رسید جهت دستور ابلاغ ریاست‌جمهوری ، ارایه کرد .

    در متن مکاتبه رییس مجلس با رییس دولت، تصریح شده است : در اجرای اصل یکصدوبیست‌وسوم (۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، قانون جهش تولید مسکن که با عنوان «طرح دوفوریتی تولید و تامین مسکن» به مجلس شورای اسلامی ارایه شد ، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۷ مرداد و تایید شورای نگهیان به پیوست ابلاغ می‌شود .

    گفتنی است ، قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره به تصویب رسید . همچنین بر اساس قانون جهش تولید مسکن ، سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    بالاترین مصرف در سبد زندگی به مسکن اختصاص دارد و سهم بسزایی دارد و تامین مسکن برای نیروهای مسلح می‌تواند آرامش را برای آنان فراهم آورد . همت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان محترم عالی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری ها برای تامین مسکن قابل تقدیر است .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور وزیر راه و شهرسازی از برنامه امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع ، پشتیبانی ...

    |

    نظرات کاربران